tisdag 9 april 2024

Stapplande under Bördan


Gråt inte, jag tror det finns ett Hål i Himlen.
Du har en Gloria på dig, som bär dig Hemåt, 

Som Sträckts dig för att Välsigna, 
och för att Lysa upp dig för Evigt.

Och jag såg Synen för en stund.

Det senaste när jag sitter med Ljuset vid mitt Fönster,
verkar det inte finnas mycket Hopp där ute. 

Och jag vill Åka dit där rikedomarna Flödar,
jag vill Gömma mig där Gatorna är av Guld,

Kan jag bara få sluta Ögonen för en stund?

Åh, Älskade, jag skulle vilja Dansa i Dina Armar,
jag skulle Älska att sjunga med Stjärnorna som 
reflekter det Ljus Du Är.

Älskade, jag skulle vilja sjunga i Ditt öra. 

Jag kämpar för att hålla tillbaka Tårarna, 
för Gravitationen håller mig här, 

mitt Hjärta, grumligt och fläckat.

The Gravity Show - Halo (egen översättning)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar